Gastblogger: DIY: Haarband!


Deze haarband tutorial heb ik zelf eigenlijk al een tijdje terug bedacht. Maar vandaag dacht ik: Laat ik het met de wereld delen! :-) Haha, ik hoop dat jullie mijn eerste DIY leuk zullen vinden, en dat er iets van te begrijpen valt. Veel plezier!

Benieuwd hoe je deze leuke haardband maakt? Lees dan snel verder!




   Wat heb je nodig?
> Stof met een leuk patroontje (min. 15cm x 80cm)
> (Stof)schaar
> Knip- en buigtang
> Naald & draad
> Veiligheidsspelden
> Dik ijzerdraad
> Eventueel liniaal + potlood




Stap 1
Nu kunnen we beginnen! :-)

Stap 1) Neem het dikke ijzerdraad en neem daarvan de omtrek van je hoofd (als haarband) + ongeveer 10 cm.
De omtrek van mijn hoofd zelf is 60 cm, daar doe ik ongeveer 10 centimeter bij, dus 70 centimeter aan ijzerdraad!




Stap 2

Stap 2) Buig de puntjes. Gebruik hierbij de buigtang, als je die niet hebt kun je ook je handen gebruiken.
Dit doe je zodat het draad niet door de stof zal scheuren!






Stap 3
Stap 3) Stof meten en knippen! Vouw de stof open en neem voor de lengte, de lengte van het ijzerdraad + 5 cm. Voor mij wordt de stoflengte dus 75 cm. Voor de breedte neem je ongeveer 12 cm. Tip: Als je met een potlood langs een liniaal een lijn trekt, kun je veel rechter knippen!






Stap 4
Stap 4) Vouw de stof dubbel. Hierbij is heel belangrijk dat de mooie kant van de stof aan de binnenkant zit en de lelijke kant naar buiten. Nu pak je de veiligheidsspelden en zet je de stof op elkaar vast.





Stap 5) Naald en draad! Nu wordt het naaien. Je kunt ook een naaimachine gebruiken (die van mij wordt momenteel gerepareerd).
Op de foto hiernaast zie je hoe ik het naai. Belangrijk hiervan is, en dat zie je op het getekende plaatje, is dat je het laatste hoekje niet dichtnaait.
Dit is omdat je de haarband binnenstebuiten gaat halen!




Stap 5
Stap 6) Wanneer je klaar bent met naaien komt het moeilijkste deel: Binnenstebuiten halen. Hiermee moet je ook voorzichtig zijn en niet te hard trekken aan de stof.
Tip: Als je een dunne lange tang hebt kun je daarmee de stof naar boven halen!





Stap 7
Stap 7) Wanneer hij is omgedraaid, steek je het ijzerdraad erin, en naai je het laatste stukje aan de buitenkant dicht. Tip: Gebruik een kleur die goed bij de stof past, dus niet zoals op het voorbeeld (dit is overigens alleen zodat jullie het duidelijk kunnen zien!)



Stap 8) KLAAR!

Wat vind je van deze DIY? Duidelijk? En vind je de haarband leuk? Laat in een reactie jouw mening achter! Ben benieuwd! :-)



Mocht je deze DIY heel leuk vinden, dan kun je me volgen op Bloglovin'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥