Mijn Berlijn avontuur

Het is al weer even geleden, maar vandaag ga ik je eindelijk op mijn blog vertellen hoe ik mijn twee dagen in Berlijn heb beleefd. Wat ik heb gedaan en hoe ik het vond? Zou ik nog een keertje terug willen? Heb ik nog goede tips voor jullie en mijn mooiste herinnering aan Berlijn met veel foto's.. Je leest het vandaag allemaal in dit artikel. Ben jij nieuwsgierig geworden? Lees dan zeker even verder.


Op donderdag 14 juni om half 5 's ochtends ging de wekker.. Het was tijd om op te staan en mezelf op te frissen.. De laatste spullen in pakken en om kwart over 5 stond mijn reismaatje Randy voor de deur om me op te halen. Samen gaan we met de auto naar Berlijn. Whoop, wat heb ik er zin in.

Eenmaal onderweg hebben we lekkere muziek opstaan van onder andere The Vamps en Anne-Marie <3 Ook stoppen we een paar keer langs om onze benen te strekken, wat eten te halen en noem maar op.

Om 12 uur precies reden we de parkeergarage in van de KaDeWe. Hier zijn we even gezellig boven in de top gaan lunchen. Gewoon lekker 2 croissants, want ja door als dat zitten en het mega warme weer had ik niet heel veel honger. Oeps.. Sowieso, houd er rekening mee dat het hier overigens heel erg duur is om te lunchen.

Na dat we nog even wat rondgekeken hebben in de KaDeWe zijn we naar een drogist in de beurt gegaan. Hier heb ik nog even wat make-up gekocht en ook make-up removers ingeslagen, want ja dat scheelt toch echt wel in prijs..

Wanneer we klaar waren bij de drogist en nog even wat gelopen hadden, was het ongeveer half 2. We zijn toen toch richting ons hotel gegaan, deze lag op het einde van de straat bij de KaDeWe. Hier waren we dan ook erg snel gearriveerd.. Eigenlijk mochten we pas om drie uur inchecken, maar gelukkig deden ze niet moeilijk en waren we rond kwart voor 2 al ingecheckt.



Hup wij meteen kijken naar onze kamer, want ja daar waren we wel heel nieuwsgierig naar geworden. Wat zag de kamer er mooi uit! Echt te luxe gewoon en wat een groot bed hadden we. Zo gaaf!

Voor ik het vergeet het hotel wat we hebben geboekt heet: RIU Plaza Berlin. Echt een aanrader. Het was een vier sterren hotel en wauw, het had echt zoveel moois! Alleen het ontbijt hebben wij er niet bijgenomen, dit was naar onze mening voor wat we kregen erg duur en 's ochtends moesten we ook erg vroeg al weg, dat maakte het voor ons veel handiger om buiten de deur wat te eten.

Uitzicht vanaf de kamer
Nadat we de kamer hebben bekeken en onze spullen hebben gedropt, zijn we aan de balie beneden een fiets gaan huren. We wilde namelijk fietsend door Berlijn. Gemakkelijk en snel om ergens te komen, je kunt namelijk gaan en staan waar je wilt en hoelang je wilt. Zeker een aanrader! Overigens was het voor 24 uur ook helemaal niet duur, maar 12 euro!

Eenmaal met de fiets gingen we richting het Holocaustmonument. Hier liepen we even rond waarna we lopend verder gingen richting de Reichstag. Hier was het erg druk, dus snel een paar foto's gemaakt van het gebouw en terug richting de fietsen.



Wanneer we weer op de fiets zitten besluiten we naar de Brandenburger Tor te gaan. Ook hier was het erg druk er bleek namelijk een staking aan de gang te zijn. Daarom zijn we hier ook erg kort gebleven. Overigens stonden er nog allemaal hekken om van een eerder concert wat geweest was in Berlijn.


Nadat we even snel bij een toeristen winkeltje binnen zijn geweest, zijn we weer terug naar onze fietsen gelopen. We wilde graag nog wat rond fietsen door Berlijn. Per toeval kwamen we uit bij een stukje van de Berlijnse Muur, hier hebben we wat rondgelopen en jawel ook een aantal foto's gemaakt. Wat is het bijzonder om al die graffiti te zien.

Omdat we graag nog het een en ander willen zien vertrekken we toch maar bij de Berlijnse Muur, vond het overigens wel echt heel indrukwekkend. Hoe je jezelf voor moet stellen dat die muur zo door loopt en je gescheiden bent van het andere stuk en geen kant op kunt...



We besluiten om richting het station van Berlijn te gaan, dit wilde wij beide graag zien. Even naar een paar winkeltjes op het station en gewoon even kijken hoe het er daar uit ziet. Daarna gaan we richting de Bundeskanzleramt. We wilde namelijk dat gebouw ook wel even bekijken. Het ziet er erg modern uit. Erg mooi. Daarna maak ik aan de overkant van de rivier nog een foto, want dat vond ik op dat moment gewoon zo mooi.




Omdat het al behoorlijk laat begint te worden, gaan we snel naar Checkpoint Charlie. Helaas zijn we net te laat en gaat de winkel dicht, dit mag natuurlijk de pret niet bederven. We kunnen nog wel buiten kijken, wat ons toch een bepaald beeld geeft natuurlijk.. Aangezien we nog steeds niets gegeten hebben en nu toch wel zin krijgen in iets.. Het is natuurlijk ook half 11, gaan we tegenover Checkpoint Charlie op een terras van McDonalds wat eten. Een mega gaaf uitzicht bij een McDonalds als je het mij vraagt, haha.


Wanneer we snel wat gesnackt hebben fietsen we door naar de Postdamer Platz. Terwijl we hier heen fietsen, komen we nog een stukje Berlijnse muur tegen. Deze bekijken we al fietsend, we willen het namelijk niet al te laat maken. Eenmaal bij de Postdamer Platz aangekomen kijken we even. Wat staan hier grote gebouwen, erg leuk om te zien, maar verder niet heel speciaal. Die heb je in Nederland namelijk ook gewoon wel..

We besluiten terug te fietsen naar ons hotel. Eenmaal daar, brengen we de fietsen terug. Wanneer we terug op de kamer zijn, ben ik redelijk moe.. Al snel gaan we dan ook slapen, we moeten er immers vroeg uit de volgende dag.

Na een goede nacht, waarin ik zeker wel goed heb geslapen moeten we onszelf klaar gaan maken voor de laatste paar uur in Berlijn..

Kun jij mij vinden op deze foto?
Als eerste is de opening van de nieuwe HEMA aan de Schloßstraße. Hier gaan we dan ook meteen naar toe. Het voldoet aan alle verwachtingen. Aangezien wij zelf allebei bij HEMA werken is het ook nog eens erg interessant..

Nadat we nog het een en ander gekocht hebben, gaan we met ons gevulde Goodiebag richting een shopping mall, welke ongeveer langs de HEMA gevestigd zit. Vraag me helaas de naam niet meer, deze ben ik kwijt. Maar hier zit onder meer de Primark, waar ik nog wat Make-Up glitters kocht.

Omdat we nog een hele weg terug naar huis moeten met de auto besluiten we om dan toch maar hier ons Berlijn avontuur af te sluiten.. Erg kort, maar oh wat heb ik genoten. Natuurlijk wil ik nog een keer terug naar Berlijn, het was veel te mooi! <3

Wel heb ik nog een paar tips als je met de auto naar Berlijn gaat. Mocht je dit doen, neem altijd contant geld mee. Bij elke parkeergarage moet je namelijk met contant geld betalen. Ook is het heel slim om een fiets te huren, zo kom je erg snel op de plekken die je wilt zien, het is goedkoop en je kunt overal zo lang blijven als je zelf wilt.

Ben jij al eens in Berlijn geweest of wil je er ooit eens heen? Laat het weten in een reactie onder deze blogpost, ik ben namelijk erg benieuwd wat jou leukste herinnering is, of wat jij eventueel in Berlijn wilt gaan doen?

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 












2 opmerkingen:

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥

  1. Leuk zeg! kort maar krachtig, maar dat kan juist ook zo leuk zijn. Toffe foto's heb je gemaakt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, dat was het! Dankjewel, was erg leuk om eens wat anders te proberen met foto's te maken

      Verwijderen