Review: Salt Of The Earth deodorant

Een tijdje geleden ontving ik twee deodorants van Salt Of The Earth de 'Unscented Natural Deodorant Spray' variant en de 'Aura Lavender & Vanilla Roll-On Deodorant' variant. Deze deodorants zijn 100% gemaakt van natuurlijke producten en daarom ben ik extra benieuwd hoe ze werken, hoe ze ruiken en of het een product is wat ik jullie aan kan raden. Tevens zijn de deodorants ook geschikt voor veganisten en vegetariërs omdat ze niet op dieren getest zijn! Ben jij benieuwd naar mijn mening over deze Salt Of The Earth deodorant en of jij ze misschien ook wel wilt gaan gebruiken? Lees dan zeker even met mij mee.
Iets wat Salt Of The Earth speciaal maakt is de formule. De formule maakt namelijk gebruik van een natuurlijk mineraalzout: Potassium Alum. Dit mineraalzout wordt in Azië al eeuwenlang gebruikt als natuurlijk deodorant. Wanneer je dit onder je oksels aanbrengt, wordt er een soort zoutfilmpje gecreëerd. Dit zorgt er dan weer voor dat er geen onprettige geurtjes te ruiken zijn. De bacteriën die normaal ontstaan worden door dit zoutfilmpje dan ook gedood.

Zoals ik hierboven al vernoemde is het een 100% natuurlijke deodorant. Dit maakte mij dan ook echt extra nieuwsgierig. Laat ik daarom maar meteen met mijn review beginnen.

De verpakking van de deodorants
Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk de verpakkingen heel erg leuk! De doorzichtige groene vind ik leuk, maar ook de roze. Wanneer ik deze deodorants in de winkel zie liggen zou ik ook zeker door de verpakking gaan kijken wat voor deodorant dit is. Dus dat is een pluspunt.

Hoe ruiken deze deodorants



Aura Lavender & Vanilla Roll-On Deodorant heeft een lavendel met vanille geurtje. Erg lekker als je het mij vraagt! Natuurlijk ruik je de lavendel net wat meer dan de vanille. Dat had ik ook wel verwacht, maar het maakt bij elkaar een heerlijk zachte geur. Erg lekker!


Unscented Natural Deodorant Spray is geurloos. Dit vind ik persoonlijk wat minder als ik aan deodorants denk wil ik namelijk wel een geurtje hebben. Het geeft mij net een extra beetje vertrouwen om een deodorant te pakken tegen juist nare geurtjes.

Welke ingrediënten zitten er in deze deodorants
Aura Lavender & Vanilla Roll-On Deodorant
Aqua, Potassium Alum, Magnesium Chloride, Glycerine, Propanediol, Triethyl Citrate, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Polyglyceryl-10-Laurate (Natural Solubilizer), Xanthan Gym, Parfum (from Botanical Extracts and oils), Sodium Bicarbonate, Galactoarabinan, Sodium Anisate (from Anise seed or fennel), Citric Acid. *Linalool, *Limonene, *Citronellol. *from Natural Botanical Extracts and Essentials Oils

Unscented Natural Deodorant Spray
Aqua, Potassium Alum, Propanediol, Triethyl Citrate, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Galactoarabinan, Sodium Bicarbonate, Sclerotium Gum, Sodium Anisate. *Organic.

Mijn ervaring met deze deodorants
Aura Lavender & Vanilla Roll-On Deodorant
De werking van deze variant is goed, ik ben er tevreden over. Ik ben namelijk na gebruik de gehele dag beschermd tegen nare geurtjes. Ik vind persoonlijk een rol deodorant minder fijn, maar de Salt Of The Earth deodorant in de geur Lavendel Vanille vind ik echt wel heel lekker ruiken. Hierdoor gebruik ik deze deodorant wel vaker. Het is gewoon een heel fijne roller. Het blijft met aanbrengen ook gewoon goed op zijn plaats zitten.  De deodorant laat geen witte strepen achter in je kleding. Zeker dus een pluspunt! Tip welke er bij het gebruik advies staat: Schud de deodorant eventjes voor je deze op doet en breng deze aan op droge oksels.

Unscented Natural Deodorant Spray
De werking van deze variant is goed, ik ben er tevreden over. Ik ben namelijk na gebruik de gehele dag beschermd tegen nare geurtjes. Overigens laat deze deodorant geen witte strepen achter in je kleding. Dus zeker een pluspunt. Wat ik wat minder vond is wanneer je het aanbrengt je dit niet echt gericht kunt doen. Je oksels voelen erg nat aan na het aanbrengen. Hierdoor loopt het ook wat naar beneden. Je kunt het makkelijk met wat keukenrol of een doekje af deppen. Tip welke er bij het gebruik advies staat: Spray op droge oksels.

Waar kun je deze deodorants kopen
De Salt Of The Earth deodorants zijn te verkrijgen bij Kruidvat, Etos, DA en diverse andere webshops.

Hoe duur zijn deze deodorants
Aura Lavender & Vanilla Roll-On Deodorant kost € 6,99 en er zit 75 ml in
Unscented Natural Deodorant Spray kost € 7,09 en er zit 100 ml in

Dit was alweer mijn review over deze goede Salt Of The Earth deodorants! Ik zou zeker aanraden om deze eens te proberen! Wat ik ook echt nog een laatste pluspunt vind is dat deze deodorants niet op dieren getest zijn en dus ook voor veganisten en vegetariërs te gebruiken is.

Zou jij deze deodorants van Salt Of The Earth kopen? Zoja, welke zou jij kiezen de rol variant of de spray variant?

Dit artikel bevat gratis toegestuurde producten.

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

2 opmerkingen:

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥

  1. Ik heb de geurloze en vind hem heel fijn! Dat hij redelijk nat is klopt inderdaad wel :') de spray werkt in het begin ook beter, na een tijdje sprayed hij niet meer zo dun en wordt het pas echt nat haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat herken ik inderdaad wel.. Nu ik bijna aan het einde van me deo ben. Al is die nog best fijn! :D

      Verwijderen