6 tips voor het leren van tentamens


Iedereen kent het wel, je moet leren voor tentamens, schriftelijke overhoringen of andere zaken... Toch is het altijd lastig om je concentratie erbij te houden, de stof te begrijpen of erbij te blijven met je hoofd. Ik geef vandaag 6 tips welke het leren misschien makkelijker kunnen maken. Ben jij nieuwsgierig welke dit zijn, lees dan snel verder!
 
Bron: We Heart It

So let's start.

1. Social media, dit lijdt mij altijd af van het leren.. Wat ik hier probeer tegen te doen is mijn wifi (of eventueel je hele internet van jouw telefoon) uit te zetten. Als je via een computer werkt, zorg dan dat je alleen de leerprogramma's open hebt staan welke je nodig hebt met leren.

2. Leuke uitjes. Ja, deze zijn best vaak wanneer je net op dat moment moet leren.. Zorg dat je van te voren geleerd hebt zodat je er als nog naar toe kunt of probeer zo min mogelijk van de buitenwereld mee te krijgen wanneer je moet leren. Het is immers toch niet leuk wanneer jouw vrienden zonder jou opstap gaan?

3. Wanneer het nodig is, is je concentratie bijna altijd ver te zoeken. Zorg dat je van te voren jezelf ontspant en dingen doet die je leuk vind. Dit zorgt ervoor dat je daarna je energie meer kwijt bent en toch nog energie overhoud om te gaan leren.

4. Zorg dat je voordat je begint met leren genoeg gegeten hebt, dit voorkomt dat je honger krijgt tijdens het leren en weer van je leerstof af moet.

5. Wat ook kan helpen is genoeg slaap, wanneer jij genoeg slaapt en 's ochtends begint met leren zul je merken dat het meeste redelijk snel en wat langer in je hoofd blijft rond spoken als wanneer dat je 's avonds pas gaat leren als je helemaal uitgeput bent.

6. Geef nooit toe, wanneer je het niet meer ziet zitten. Ga altijd nog even door, dit is net dat beetje extra wat helpt het beter te kunnen tijdens je tentamen. 

Bron: We heart It

Dit waren mijn tips welke ik gebruik om te leren.. Al werkt dit niet altijd en ben ik soms toch nog iets te vaak afgeleidt..

Wat werkt het beste bij jou, wanneer je voor iets moet leren? 


Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥