Woensdagsong: Maitre Gims - J'me tire

Vandaag heb ik weer een nieuwe hopelijk leuke woensdagsong, ten minste ik vind hem te gek. Als je verder leest, weet je er dadelijk meer over waarom ik voor dit nummer heb gekozen.



Deze week heb ik gekozen voor het lied J'me tire van Maitre Gims. Ik vind het een lekker nummer, wel een nummer wat ik zelf minder goed mee kan zingen omdat ik niet goed Frans kan. Maar zelfs dan blijf ik hem leuk vinden. 


















Maitre Gims woont in Frankrijk, daarom zingt hij zijn liedjes dan ook in het Frans. Zijn echte naam is niet Maitre Gims maar Gandhi Djuna. Hij is een Frans-Colgolese rapper die in 2002 lid werd van de groep Sexion d'Aussaut. Deze groep is in Frankrijk ongekend populair, mede dankij de controversiële teksten van de groep.

Dit is zijn eerste solo hit, en hoewel ik het nummer voor de eerste keer hoorde en dacht wat is dit nu weer voor een nummer. Hoorde ik het steeds maar weer opnieuw, elke keer werd ik er meer een soort van verliefd op. Toen vond ik het nummer eindelijk zelf, ik ben hier niet altijd goed in om nummers meteen te vinden. En ja, toen was het duidelijk. Dit werd mijn weeksong sowieso al. Dat moest ik natuurlijk zeker delen met jullie.

Zijn jullie fan van Maitre Gims? Vinden jullie zijn hit de moeite waard om naar te luisteren of zeg je liever nee, dat hoeft voor mij niet? 

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥