Woensdagsong: W-Dreej


Aanstaande zaterdag/zondag begint het weer carnaval. Dus vandaag voor de laatste keer in de woensdagsong een carnavals lied. Dit keer heb ik gekozen voor een Limburgs carnavals lied. Het word gezongen door ''W-Dreej'' en is al een wat ouder liedje. Kennen jullie ''W-Dreej - Vandaag'' maar ook 
''W-Dreej - Doot 's gek''! Nieuwsgierig geworden? Lees dan zeker even verder. 



Wie is ''W-Dreej''? Nou ''W-Dreej'' is een bekende carnavalszanggroep uit Venlo dat ligt in de Nederlandse provincie Limburg. ''W-Dreej'' bestaat uit Quinn Warmerdam, Christel van Rijn en Hay Wilders. Vanaf 1992 waren Quinn en Hay al een carnavalsduo, Christel kwam er pas in 2002 bij. 

''W-Dreej'' is zeer bekend in Limburg, dit komt omdat ze 3x achter elkaar het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer (LVK) gewonnen hebben. Het LVK is een wedstrijd voor het beste Limburgse carnavalsliedje. Ze hebben het LVK met de volgende nummers gewonnen: Vandaag, Kôm 's kiéke beej ôs & Doot 's gek.




Het nummer ''Vandaag'', maar ook het nummer ''Doot 's gek'' vind ik zo'n geweldige nummers. Vandaar dat ik ze dan ook allebei in deze blogpost zet.

Dit was mijn woensdagsong voor vandaag. Vier jij carnaval? Zoja, wat ga jij doen? Zo nee, waarom niet? Laat jij het mij weten, dat zou ik super tof vinden.  

Follow me on Bloglovin'FacebookInstagram & Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de reactie op BeautyLook by Kaylee ♥